Oktobar 07, 2022, 11:09:44 posle podne

Skorašnje poruke

Stranice: [1] 2 3 ... 10
1
Moto GP / MOTO GP SE OVOG VIKENDA VRAĆA SE NA TAJLAND
« Poslednja poruka MR.Čokanlija poslato Septembar 29, 2022, 11:56:13 pre podne »
MOTO GP SE OVOG VIKENDA VRAĆA SE NA TAJLAND



U martu 2015. godine, Tajland je postao najnovija azijska zemlja koja je ugostila rundu jednog moto događaja na najvišem nivou.



U pitanju je bila trka WSBK šampionata, a domaćin trke je postala staza Buriram,
otvorena godinu dana ranije. 2018. je na njoj vožena prva trka premijerne klase u ovoj azijskoj zemlji.



Staza Buriram (iz sponzorksih razloga poznata i kao Čeng) je smeštena 410 kilometara severoistočno
od glavnog grada Tajlanda, Bangkoka. Ime Buriram doslovno znači „grad sreće“,
a kraj krasi toplo i vlažno vreme, karakteristično za jugoistočnu Aziju.



Buriram ataza je dugačka 4,554 km, ima ukupno 12 krivina, a najduži pravac iznosi tačno 1.000 metara.



Buriram staza ima kapacitet tribina od čak 100.000 gledalaca garantuje izvanrednu i uzbudljivu atmosferu.

Red je da se podsetimo dosadašnjih trka voženih za veliku nagradu Tajlanda.
MotoGP u ovu zemlju dolazi posle dve godine odsustva, usled globalne pandemije.
Na debiju 2018. je pobedio Mark Markes, koji je trijumfovao ispred Andree Dovicioza i Maverika Vinjalesa.
Španac je na toj trci startovao s pol pozicije.

2019. je ponovo pobedio Markes.
Drugo mesto je osvojio Fabio Kvartararo, ujedno i najbrži vozač na kvalifikacijama. Još jednom se na podijumu našao i Maverik Vinjales.

Od aktivnih vozača, na Buriramu su pobeđivali Frančesko Banjaja i Luka Marini (u Moto2),
kao i Fabio Di Đanantonio (u Moto3 klasi).

Upravo će sve oči biti uprte u Banjaju i Kvartarara, koji se bore za naslov prvaka.
Italijan je zakomplikovao stvari padom u Japanu, ali Francuz ima svega 18 poena prednosti.
Aleš Espargaro vreba iz prikrajka, ali je u lošijoj formi od svoja dva rivala.


RASPORED:

PETAK:
5:50-6:35, trening 1
10:05-10:50, trening 2

SUBOTA:
5:50-6:35, trening 3
9:25-9:55, trening 4
10:05-10:20, prva kvalifikaciona sesija
10:30-10:45, druga kvalifikaciona sesija

NEDELJA:
5:40-6:00, zagrevanje
10:00, trka

Kao i dosad, takmičarski vikend možete pratiti na programima Sport Klub kanala.
Izvor: https://www.moto-berza.com
2
HUMANOST NA DELU... / HUMANOST NA DELU - POMOZIMO BOLESNOJ DECI STEVANU I FILIPU STOJANOVIĆU
« Poslednja poruka MR.Čokanlija poslato Septembar 28, 2022, 09:45:11 pre podne »


HUMANOST NA DELU - POMOZIMO BOLESNOJ DECI STEVANU I FILIPU STOJANOVIĆU

Poštovani prijatelji javio nam se Nikola Stojanović otac bolesnih dečaka Stevana (2011) i Filipa Stojanovića (2014) iz Aranđelovca
sa molbom svim bajkerima da ako mogu im pomognu preko fondacije ,,Budi Human" lečenje ovih dečaka obolelih od autizma.
Više detalja u linku ispod teksta:

Opis
Humanitarna fondacija BUDI HUMAN - Aleksandar Šapić
prikuplja novčana sredstva za Stevana (g.r. 2011) i Filipa Stojanovića (g.r 2014)
Stevan (2011) je rođen carskim rezom u terminu a na rođenju je dobio ocenu 5.
Trudnoća je bila rizična, majka je hospitalizovana u bolnici radi održavanja trudnoće.

Sa 8 meseci je počeo da sedi,  prve reči je izgovorio sa 10 meseci, a sa 16 meseci je prohodao. Roditelji su već
sa nepunih godinu dana primetili da je Stevan prestao sa izgovorom, da nema komunikaciju, ne prati pogledom,
a posle obavljenih pregleda lekari su konstatovali da je kod Stevana prisutan autistični poremećaj.

Uz pomoć logopedskih I defektoloških tretmana na koje su ga roditelji vodili,
Stevan je sa napunjenih 6 godina ponovo progovorio, pohađa i školu ali povremeno ima periode agresije.

Filip (2014) je rođen u 8. mesecu trudnoće carskim rezom, imao je krvarenje na mozgu i bio je u inkubatoru. 
Kao posledicu  ima strabizam i nosi naočare. Filip je prve reči izgovorio sa  8 meseci, a prohodao je sa 14 meseci.
Sa nepune 2 godine roditelji su primetili da i Filip ima iste simptome kao i stariji brat, pa su nakon obavljenih
pregleda lekari potvrdili da i on ima autistični poremećaj i od tada kreće borba za Filipov napredak. 
Filip takođe pohađa logopedske i defektološke tretmane koji mu pomažu u pravilnom razvoju i napretku,
izvršava naloge, ali za sada ima mali fond reči, a treba da krene u 1 razred.

Da bi nastavili sa tretmanima i lečenjem svim drugim dostupnim vidovima lečenja njihovim roditeljima
su neophodna finasijska sredstva koja nisu u mogućnosti da sami obezbede.

Sredstva su im potrebna za logopedske i defektološke tretmane, hiperbaričnu komoru, lekove, suplemente, tretmane matičnim ćelijama, specijalističke preglede, geneska ispitivanja, kao i za putne troškove i troškove smeštaja u toku lečenja.
Za Stevana i Filipa! Budimo Humani!

Pomozimo Stevanu i Filipu da budu samostalni!

IZVOR - FONDACIJA ,,BUDI HUMAN": https://www.budihuman.rs/korisnik/1314/stevan-i-filip-stojanovic
3
Moto GP / VIDEO REPORTAŽA - KAZAHSTAN OD SLEDEĆE SEZONE SA STAZOM SOKOL U MOTOGP-U
« Poslednja poruka MR.Čokanlija poslato Septembar 28, 2022, 09:05:07 pre podne »


MOTOGP - KAZAHSTAN OD SLEDEĆE SEZONE SA STAZOM SOKOL U MOTOGP-U




MotoGP kalendar će se u budućnosti povećati sa sadašnjih 20 trka,
nakon što je Dorna nedavno saopštila planove za trku u Indiji.

Još pre te najave, čelnici šampionata su potpisali memorandum o razumevanju sa Saudijskom Arabijom,
pa tako u narednim godinama očekujemo dolazak premijerne klase u ovu zemlju.

Ali pre ove dve trke, MotoGP će dobiti jednu novu. Naime, nakon potpisivanja petogodišnjeg ugovora,
svetski šampionat će od naredne godine dobiti novu rundu - u Kazahstanu!
Trka će se voziti na stazi Sokol, smeštenoj nedaleko od Almatija, najvećeg grada ove bivše sovjetske republike.

“MotoGP dolazi u Kazahstan”, stoji u saopštenju. “2023. počinje novi petogodišnji ugovor
kojim će se ova zemlja i staza Sokol pridružiti svetskom šampionatu.”



“Smeštena u blizini Almatija, Sokol je nova, moderna staza, koja obećava dosta uzbuđenja.
MotoGP nastavlja da širi svoje prisustvo širom sveta, ulazeći na nova tržišta.”

“Kazahstan će postati 30. zemlja koja je od 1949. ugostila gran pri trku.
Sokol će biti 74. staza na kojoj se vozi jedna runda premijerne klase.”

Iako kalendar za 2023. još nije objavljen, očekuje se da sezona počne 26. marta u Portugalu.
Tradicionalna prva trka godine, u Kataru, je pomerena zbog rekonstrukcije.
Od naredne godine nas čeka jedna velika novina - sprint trka.
Voziće se subotom u dužine polovine glavne trke.

Ove godine je trebalo da imamo 21 trku u kalendaru,
ali je Finska odložena jer Kimiring nije završen na vreme.
U međuvremenu, došlo je do velikih finansijskih problema na ovoj stazi,
koju najverovatnije nećemo gledati naredne sezone.
Izvor: https://www.moto-berza.com


EKLUZIVNA VIDEO REPORTAŽA - KAZAHSTAN OD SLEDEĆE SEZONE SA STAZOM SOKOL U MOTOGP-U:

4
Motori / VIDEO REPORTAŽA - BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE
« Poslednja poruka MR.Čokanlija poslato Septembar 27, 2022, 11:11:02 pre podne »


BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE




Neko vreme je nestao, da bi se ove godine vratio.
BMW je svoga rednog šestaka optimizirao za normu Euro 5 te mu podario više okretnog momenta
uz bogatiji paket opreme. Isprobali smo ga u izvedbi Grand America na predivnim kalifornijskim cestama.

Kamper, tanker, labudica, šleper… BMW-ov sixpack možete vređati koliko god hoćete te ga čak (možda i opravdano) proglasiti 'ekološkim orgijanjem'. No u svetu u kojem je postalo normalno da kompaktne SUV-e pogone motori
s tri cilindra čiji je pojedinačni prečnik jednak onome limenke coca-cole, ovakav je pogonski motor
zapravo blagoslov i privilegija. Sada i ovde, još uvek i stoga uživajmo u njemu.



Tačno 102,6 kg težak redni šestak snage 1649 ccm leži gotovo vodoravno u konstrukciji okvira modela K 1600
u izdanju Grand America. Njegova je glava nagnuta prema prednjem točku, koji je vođen duoleverom.
Ovaj famozni pogon i dalje ostavlja originalan pečat u iskustvu vožnje K 1600. Primer? Stavljamo se na raspolaganje.
Negdje u kanjonu Malibu, na čuvenom Mulholland Driveu u LA-u, K 1600 plovi kroz lavirint oštrih krivina u trećem ili čak četvrtom stepenu prenosa. Motor se vrti na oko 1500 obrtaja,  sve ide glatko i bez zatrzavanja - uzbrdo naravno.



Treći stepen prijenosa je još uvijek tu, okretaji se lagano podižu, brzinometar na novom preglednom 10,25-inčnom TFT- ekranu pokazuje 50 km/h, a iznad pokazivača stepena prenosa pojavljuje se preporuka za izmjenu iz treće u četvrtu brzinu Pazite, uzbrdo na nešto više od 2000 o/min. Gde drugi traže promjenu u nižu brzinu prenosa,
K 1600 čini upravo suprotno. Jasno, BMW-ov šestak si to može priuštiti, a s time se hvali u svakoj prilici te ponosno naglašava - potiska imam čak i za izvoz.



Motor doista gura poput lokomotive, uviek i svugde - u samom početku radnog područja tako i na samom kraju krajeva. Limitator ga pušta sve do malo ispod 9000 o/min, a potom mu oduzme elan. Pritom, kako BMW navodi u svome press-saopštenju 'nije bilo nimalo lako održati snagu rednog šestaka prema pravilima norme Euro 5'.
U BMW-u su temeljito obnovili motorni menadžment, ugradili nove ispušne grane s učinkovitijim katalizatorima, dodali dva dodatna lambda senzora te prilagodili sustav senzora detonacije. Ovaj trud se isplatio.
Baš kao i prije, motor K1600 isporučuje zdravih 160 KS na 6750 o/min, što je čak 1000 okretaja ranije no pre.
Osim toga, BMW je povećao okretni moment za pet, odnosno na ukupno 180 Nm pri 5250 o/min.
Impresivne vriednosti, mora se priznati, no s druge strane taj pogon je sasvim adekvatan ovoj golemoj strukturi koju mora nositi.



U konkretnoj izvedbi Grand America koju smo spomenuli, šestcilindarski tourer prema BMW-ovim fabričkim navodima sa svim tekućinama na vagi pokazuje čak 370 kilograma. U ostalim izvedbama - GT, GTL ili B (Bagger) - ta masa iznosi najmanje 343 kg (GT). Svi navedeni modeli dele motor i osnovnu strukturu,
tj. platformu pa se utisci iz vožnje Grand Americe u velikoj meri mogu preneti i na ostale izvedbe.





,,Najopasniji put u Americi" i dalje nas vodi u cik-cak ritmu, nudeći nam raznolikost krivina u svim poznatim formama. Neko je vreme ovaj put bio zatvoren zbog sigurnosnih razloga, no tokom naše vožnje bio je potpuno prohodan i krcat motociklima svih klasa i namena. K 1600 se čak i na njemu za njega nepovoljnoj konfiguraciji puta, ne boji nikoga od njih. Ležerno klizi u nagnutom položaju, pogađajući precizno tačku skretanja u krivini. To je gotovo šokantno za motocikl čiji razmak između osovina iznosi više od 160 centimetara, koji ima izdašan predtrag od 106,4 milimetra te gotovo ravan ugao glave okvira od 62,2 stupena. Istina je da K 1600 ne može sakriti tu svoju golemu masu, posebno tokom dinamične vožnje nizbrdo, ali svoje kilograme konstrukcijski koristi vrlo pametno.
I kod prethodne je generacije vredilo načelo da 'svi vozačevi problemi na velikom K prestaju kada postigne brzinu od pet km/h', a tako je i sada. Naime, sigurno je problem rangirati ili parkirati ovog kolosa, a kada ga podižete na glavne parkirne nogare, osećate se kao na takmičenju u dizanju tegova - svaki je pokušaj za vas novi izazov.



Тоkom vožnje itekako godi nizak centar težišta, K 1600 deluje agilno i upravljivo. Duolever u kombinaciji s dugim međuosovinskim razmakom osigurava neverojatnu stabilnost pri kočenju koja je nedodirljiva čak i kada ABS započne s intervencijom. Bridgestoneove gume kao da su zalepljene za podlogu, dok ABS u jedva primetnim intervalima prekidanja omogućuje najkraći zaustavni put. Inače, njegov rad nadzire šestosna senzorska kutija.



No vratimo se na trenutak zavojitom Mulhollandu. Kao što je već standardno kod BMW-a, vozač može birati između različitih modova vožnje. U slučaju K 1600 to su Rain, Road i Dynamic. Ugađanje poluaktivnog ogibljenja, čiji zadnji amortizer ima automatsko niveliranje za različita opterećenja, također je povezano s odabirom moda vožnje.
U modu Rain i Road, ublažavanje radi u načinu Road, dok u Dynamicu ostaje u gradaciji Dynamic.



Ako želite, takođe možete dodeliti dve postavke ogibljenja pojedinačno izabranim modovima vožnje.
Što je još važnije, razlike između postavki ublažavanja su vrlo upečatljive, s time da se Grand America
uvek oseća pomalo 'drvenasto'. Dakle, nešto između sporta i komfora, s time da ipak malko više naginje na onu žilaviju, sportsku stranu. Dok K 1600 mutira u udobnu krstaricu u načinu rada Road, koji omogućuje puno kretanje ogibljenja za najvišu razinu udobnosti i odvaja vozača od gotovo svih udaraca s tla, šestak u Dynamicu na putu mnogo čvršće leži. Savršen izbor za predano krivudanje kroz krivine, ako je, naravno, asfalt dobar.

Kako bi se tokom vožnje mogao brzo prebacivati između spomenutih postavki ublažavanja, BMW je kao novost integrirao četiri zasebno dodijeljena prekidača na levoj strani motocikla. Pritiskom na prekidač može se aktivirati do 18 funkcija - bez komplikovanog i predubokog ulaska u radni meni. Osim podešavanja ogibljenja, to uključuje, primer, i postavke za radio, funkciju grejanja ručki i sedipta (za suvozača zasebni i lako dostupan fizički prekidač)
ili pristup navigacijskom sistemu.



Kao što je već poznato iz nekih mlađih BMW-ovih modela, K 1600 više ne treba vlastiti navigacijski sistem kako biste pouzdano pronašli put od A do B. Eh, da smo barem o tome razmišljali pre nego što smo podignuli testni motocikl u Los Angelesu. Naime, baza svega je vaš smartphone, a budući da je roaming u SAD-u preskup, neko smo vreme morali 'zaboraviti' na infotainment. Kupovina američkog prepaid broja naposletku je rešila i ovaj problem.

Ispod električno podesivog vetrobrana, BMW je integrirao malenu pregradu za odlaganje s priključkom za punjenje, u kojem se nalazi prostor za vaš pametni telefon. Navigacija putem Google karti može se preslikati na veliki TFT-ekran pomoću besplatne BMW-ove aplikacije i veze s WLAN-om i bluetoothom - bilo kao dio celokupnog prikaza ili preko celog ekrana. Novost u svim izvedbama K 1600 su također i prednja svetla, s kojima je BMW napravio prelaz s ksenona na LED. Kako bi nastavio idealno osvetljavati put pri kočenju i ubrzavanju, ima središnje postavljeno zakretno svjetlo koje kompenzira naginjanje za dva stepena gore i dole, uz - naravno - prilagodljivo svjetlo za krivine.



Vrhunac K 1600 je bio i ostao motor sa šest cilindara. U nekom trenutku, nakon bezbrojnih zavoja, sledi spuštanje na Pacific Coast Highway i gotovo beskrajna, široka ravna dionica u pravcu severa. Bez ikakvih napora i s najfinijom glatkoćom, redni šestak bruji, brišući uzburkani okean kao da je u usporenom snimku. I tako možete satima, a da vas pritom ništa ne iritira ni ne smeta. Sedište je poput fotelje, zaštita od vetra je gotovo savršena, posebno kada vetrobran podignete u najvišu visinu (turbulencije su tada izraženije). Njegujete osećaj kao da putujete daleko ispod zakonski dopuštene brzine, no brzi pogled na TFT-instrumente poziva na oprez i popuštanje ručice gasa. A potrošnja? Prevezenih 1500 km, najvećim dielom otvorenog puta, završili smo s prosekom od 6,7 litara na 100 km. Dobar je to primer suverenosti ovog pogona u kojem brzina gotovo pa postaje sporedna stvar. A tek zvuk - takve emocije ne pobuđuje ni ZZ Top iz vremena dok su bili u najboljoj formi.



Zaključak
Čak i s najnovijim ažuriranjem, K 1600 ostaje poseban i neponovljiv te i dalje živi od svog harizmatičnog rednog šestcilindarskog motora. Udara pečat svakom metru vaše rute, svaku vožnju čini nezaboravnim iskustvom, ispaljuje vas napred poput projektila... Da, to mogu samo pogonski agregati vrlo velikog kapaciteta. No ne bi bilo fer sve svesti na pogon, jer je K 1600 doista skladna hi-tech celina koja podjednako dobro funkcioniše u svim uslovima.

Tehnički podaci
K 1600 Grand America

Motor
Vodom hlađeni redni šestcilindarski motor, dve bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, čašice, suvi karter, ubrizgavanje promera 52 mm (6x), regulirani katalizator, alternator 700 W, akumulator 12 V/16 Ah, šest brzina, kardan, sekundarni prenos 2,750
Promer x hod 72,0 x 67,5 mm
Kubikaža 1649 ccm
Kompresija 12,2:1
Snaga 160 KS (118 kW) pri 6750 o/min
Obrtni momenat 180 Nm pri 5250 o/min

Dvostruke aluminijske greda, motorni noseći dio, duolever, elektronski podesivo podešavanje amortizera i ublažavanje, jednostruka aluminijska viljuška, monoamortizer , napred diskovi promera 320 mm i čeljust s četiri klipa, pozadi disk promjera 320 mm i čeljust s dva klipa, kontrola trakcije, poluintegralni sustav kočenja, ABS za krivine.
Točlkovi alu-legura, 3,50 x 17, 6,00 x 17
Gume 120/70 ZR17, 190/55 ZR17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1618 mm, ugao glave okvira 62,2 stepena, predtrag 106,4 mm, hod sprijeda/straga 115/125 mm, visina sedišta 750-800 mm, suha masa 370 kg, dopuštena ukupna masa 560 kg, rezervoar goriva/rezerva 26,5/4,0 litre

Merenja
Najviša brzina 162 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 3,6 s
Potrošnja (test) 6,7 l/100 km

Garancija tri godine
IZVOR: https://www.motorevija.com.hr

VIDEO REPORTAŽA - BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE:





5
Motori / VIDEO REPORTAŽA - ,,KTM 890 ADVENTURE R " - 2023
« Poslednja poruka MR.Čokanlija poslato Septembar 27, 2022, 09:42:30 pre podne »






Novi 'Demo način rada' dodan u 2023 ,,KTM 890 Adventure R".



KTM je ažurirao svoj 890 Adventure R za 2023. sa mnoštvom tehničkih nadogradnji – uključujući novi Demo način
rada koji otključava sve opcione tehničke dodatke za prvih 1500 km tako da kupci mogu odlučiti šta žele da kupe,
 a šta da ostave sa svoje mašine.





Povrh svega, tu je i nova TFT tabla od 5 inča sa USB C konektorima.
Ekran dobija novi dizajn i grafiku – rečeno je da olakšava navigaciju po jedinici.





Deset brojeva se takođe može sačuvati kao omiljeni brojevi sa vašeg mobilnog za lak pristup pozivanju u pokretu.
Kao što je uobičajeno na modernim KTM-ima, dobijate i osetljivu elektroniku,
plus nove dizajne u boji na sedištu i nove Mitas Enduro Trail+ gume.
Izvor: https://www.motorcyclenews.com


VIDEO REPORTAŽA - ,,KTM 890 ADVENTURE R "- 2023:

6
VIDEO REPORTAŽA - 23,24,25 SEPTEMBAR 2022
VI MOTO SKUP MK PETROVGRAD (MAS) - ARADAC



7
VIDEO REPORTAŽA - 23,24,25 SEPTEMBAR 2022 
VI MOTO SKUP MK PETROVGRAD (MAS) - ARADAC



8


1 OKTOBAR 2022 - VI JESENJA MOTO ŽURKA MK LEGION - NOVI KNEŽEVAC

- SATNICA - POČETAK MOTO ŽURKE OD 12 ČASOVA DO 02 ČASA...
- ROCK SVIRKA OD 20 ČASOVA - SVIRAJU ROCK BENDOVI: ,,AFTERBURN" I ,,MISERY"
- ULAZ SLOBODAN
- KLOPA ZA BAJKERE BESPLATNA
- LOKACIJA: CLUB HOUSE ,,MK LEGION" - NOVI KNEŽEVAC
 
Kontakt telefon organizatora ,,MK Legion": 0612531438 - Svetislav

Link do facebook srtranice organizatora: https://www.facebook.com/mklegion.nk.7
9
Moto GP / 16,17,18 Septembar 2022 - Aragon domaćin najboljim vozačima sveta ovog vikenda..
« Poslednja poruka MR.Čokanlija poslato Septembar 14, 2022, 02:00:37 posle podne »


16,17,18 Septembar 2022 - Aragon domaćin najboljim vozačima sveta ovog vikenda..

Nastavlja se takmičenje u premijernoj klasi, a najbolji vozači sveta po treći put u 2022. stižu u Španiju.

Njihova destinacija je Aragon i staza Motorlend u Alkanjizu, na kojoj će se boriti za veliku nagradu ove autonomne pokrajine. To je ujedno i pretposlednja ovosezonska trka koja će voziti na Starom kontinentu.

Nakon Aragona sledi “turneja” po Aziji, a poslednja trka u Evropi biće ujedno i novembarsko finale sezone u Valensiji.

Španija može da se pohvali izuzetno bogatom tradicijom moto sporta, a iz ove zemlje su potekla neka od najpoznatijih imena sporta. To su Anhel Nijeto, Sito Pons, Aleks Krivile, Dani Pedrosa, Horhe Lorenco, Mark Markes, kao i šampion sveta iz 2020, Đoan Mir.

Kada je reč o stazi Motorlend, ona je otovorena 2009. godine, a svoj prvi gran pri je ugostila godinu kasnije. U kalendaru je zamenila Mađarsku, postavši tako šesta staza u Španiji koja je bila domaćin jedne trke premijerne klase.

Jedna stvar je sigurna: u Aragonu nas čeka pregršt uzbuđenja. Frančesko Banjaja je u savršenoj formi, a četiri uzastopna trijumfa u šampionatu su ga približila osvajanju naslova. Sada za Kvartararom zaostaje svega 30 poena, što je mali zaostatak imajući u vidu da je pre tri meseca tj. posle trke u Nemačkoj, za francuskim vozačem zaostajao ček 91 poen.

Kvartararu ne ide na ruku ni sama staza, na kojoj je Yamaha poslednji put pobedila 2015. Prošle godine je Francuz bio treći, a 2020. je bio daleko na začelju - na osamnaestom mestu. Doduše, tad je nastupao za Petronas tim.

Prošle godine je u Aragonu trijumfovao upravo Frančesko Banjaja, ispred Džeka Milera i Kvartarara. Time je prekino niz od devet uzastopnih trijumfa španskih vozača.

RASPORED

Petak:

9:55 – 10:40, prvi trening
14:10 – 14:55, drugi trening

Subota:

9:55 – 10:40, treći trening
13:30 – 14:00, četvrti trening
14:10 – 14:25, prva kvalifikaciona sesija
14:35 – 14:50, druga kvalifikaciona sesija

Nedelja:

9:40 – 10:00, zagrevanje
14:00, trka

Takmičarski vikend u Aragonu možete pratiti na programima Sport Klub kanala.
Izvor: https://www.moto-berza.com/moto-sport/motogp/aragon-domacin-najboljim-vozacima-sveta-ovog-vikenda/
10
Kacige / VIDEO REPORTAŽA - SHELLIOS PUROS MOTOCIKLISTIČKA KACIGA KOJA IMA HEPA FILTRACIJU
« Poslednja poruka MR.Čokanlija poslato Septembar 08, 2022, 11:24:51 pre podne »


SHELLIOS PUROS MOTOCIKLISTIČKA KACIGA KOJA IMA HEPA FILTRACIJU

Motociklistička kaciga Shellios Puros uključuje HEPA sistem filtracije
koji vam pomaže motociklistima da dišu čisto čak i u najzagađenijim gradovima.
Shellios Puros je pametna motociklistička kaciga koja uključuje HEPA sistem filtracije za isporuku čistog i svežeg vazduha vozaču.



Razvijen u Indiji, koja pati od nekih ozbiljnih problema sa zagađenjem u svojim najvećim gradovima,
Shellios Puros navodno smanjuje izloženost toksičnim zagađivačima do 80 posto.



Sistem se sastoji od filtera (na zadnjoj strani kacige) i ventilatora za cirkulaciju filtriranog  vazduha do vozačevog lica. Ocenjen je za HEPA filtraciju H13 razreda, što ga stavlja u rang sa medicinskim filtracijskim uređajima – H13 i H14 su najviši mogući nivoi. Na ovom nivou, Puros motociklistička kaciga je u stanju da uhvati značajan procenat čestica manjih od 0,3 μm. Naravno, uređaj je bežični u svom radu i ima ugrađenu bateriju.



Poklopac je BIS certificiran prema BIS IS:4151 (indijski standard za sigurnosne kacige), malo kopamo da vidimo kako će se to oblikovati u poređenju sa standardima UK i EU.

Trenutno, Shellios Puros je dostupan samo u srednjim (58 cm) i velikim (60 mm) veličinama i ima maloprodajnu cenu od 4.500 indijskih rupija – što odgovara samo 48 funti! To uključuje besplatnu dostavu bilo gdje u Indiji.
Iako to zvuči kao odlična stvar, nemojte još posegnuti za svojom kreditnom karticom. Kontaktirali smo stručnjaka iz industrije da vidimo mogu li nam reći koliko je strog indijski standard testiranja kaciga za motocikle što tek treba proveriti što će se uskoro saznati i publikovati. Iako je ova kaciga prošla na tržištu gotovo potpuno nezapaženo možda nije loš primer i inspiracija za poboljšanje zdravlja svih motociklista i možda postane trend i kod više poznatih proizvođača kaciga. Pratimo nove moto trendove zajedno!
Izvor: https://www.visordown.com/news/product-news/shellios-puros-motorcycle-helmet-features-hepa-filtration
Proizvođač: https://www.shellios.com/collections/puros/products/puros-black-w-red-decal


VIDEO REPORTAŽA - ,,SHELLIOS PUROS" MOTOCIKLISTIČKA KACIGA IMA HEPA FILTRACIJU:



BESPLATNO - POSTANITE I VI ČLAN MOTOCIKLSTIČKOG FORUMA MOTO ASOCIJACIJE SRBIJE
Uputstvo za registraciju: http://forum.motoasocijacijasrbije.com/index.php?topic=9181.0
Stranice: [1] 2 3 ... 10