Septembar 22, 2018, 12:22:32 pre podne

Autor Tema: Biblija voznje na dva tocka...OBAVEZNO PROCITATI...  (Pročitano 406 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Peca - MK Stiški Orlovi

  • Predstavnik Kluba
  • Moto manijak u usponu
  • **
  • Poruke: 458
Biblija voznje na dva tocka...OBAVEZNO PROCITATI...
« poslato: April 10, 2017, 10:00:09 posle podne »
BIBLIJA VOŽNJE NA DVA TOČKA
1. Predpostavi da si nevidljiv
Za mnoge kavezare, to i jesi. Nikada ne izvodi manevar predpostavljujući da vas je kavezar video. Nikada, čak ni onda kada ste uspostavili kontakt očima. Mnogi mozgovi ne registruju motocikl.
 
2. Budi ‘ladovina
Ne budite žustri i ne isterujte pravdu. Ako vas je neko isekao, zagradio i sl. nemojte mu čupati retrovizore, psovati familiju itd. Verovatno je budala od rođenja, prevaspitavanje sa tvoje strane može samo da uzrokuje jos više problema.
 
3. Obuci se za pad, ne za kafe i fukse
Iako je centar na svega 5 do 10 minuta vožnje, to ne znači da nećeš fasovati asfalt. Nije pravilo da se pada samo dalje od 100km od kuće. Vrućina nije izgovor za šorts i “Fila” papuče.
 
4. Nadaj se najboljem, pripremi se za najgore
Predpostavi da ce auto prestrojen pored tebe pokušati da skrene levo preko tvog lakta sa ili bez migavca.
 
5. Ne kurči se!
Nikoga nije briga to što si vozio 299 na autoputu ili si prošao kroz bulevar na točku. Jedino ko će obratiti pažnju na to je sudija za prekršaje i pandur.
 
6. Obrati pažnju
Leto je, cure šetaju polu gole… U međuvremenu dok zevaš u njih, možda ulećes u neku kritičnu situaciju. Pogled i pažnja na drum!
 
7. Ogledala ti pokazuju samo deo slike
Nikada ne menjaj pravac bez okretanja glave i direktnog uverevanja. Uveri se da je put zaista čist za manevar.
 
8. Strpljenje je keva
Uvek razmisli par sekundi pre nego sto kreneš u preticanje, uključivanje/isključivanje iz saobraćaja i sl. Ono što se ne vidi, dolazi glave. Dva uveravanja i više može da spasi guzicu.
 
9. Pazi na dolazeću brzinu
Preticanje kavezara duplom brzinom od one kojom se oni kreću i preticanje koristeći svih traka i kolona vozila je ništa drugo no traženje đavola.
 
10. Obrati pažnju na prepreke na putu
Nije drum konjički poligon, ali nikada ne znate da li je iza krivine đubretarima ispala kutija, bačena cigla, mrtva džukela…
 
11. Kavezari koji skreću levo
Automobili koji skreću levo su najčešči uzrok udesa bajkera i skuteraša. Ne očekujte da će vas iko sačekati kroz raskrsnicu. Oni takođe jure zeleno i svoje zjale.
 
12. Pazi se kavezara koji hvataju semafore
Prvih nekoliko sekundi su najopasniji nakon promene svetlosnog signala. Uvek pogledajte levo i desno da nema nekog idiota koji je se zaleteo da prođe na žuto.
 
13. Koristi retrovizore
Uvek baci pogled na retrovizore pre nego sto kočis, usporavaš, skrećeš, menjaš pravac… Budi spreman da reaguješ.
 
14. Drži odstajanje i predpostavi sledećih 12 sekundi puta
Staro pravilo! Na svakih 15km/h dodajte sekundu rastojanja od vozila ispred, 30km/h. dve sekunde, 45km/h tri sekunde i tako dalje.
 
15. Čuvaj se trkača
Neretko se desi da neka budala hoće da odmeri snagu sa motociklom. Kada ga ošurite na startu, bacite pogled na retrovizor ako menjate traku ili kočite, možda on ne može da ukoči ili se još uvek zaleće da te stigne.
 
16. Prevelika brzina pri ulasku u krivinu
je uzrok br.1 udesa gde je učestvovao samo motocikl. Staro pravilo još uvek funkcioniše, uđi u krivinu sporo, izađi brzo!
 
17. Čuvaj se divljih životinja
Kada vozite kroz šumu ili nešto sl. usporite i bacajte pogled levo i desno. Divlje svinje, srne, zečevi stvarno iskaču, to nije mit i može svakome da se desi.
 
18. Koristi obe kočnice
Istina je da prednja radi najveći deo posla, ali je zadnja tu da je rastereti i smiri nervozan ram.
 
19. Uvek drži prste na prednjoj kočnici
Iskoristi jednu sekundu reakcije pri 100km/h i zakočićes 25m kraće. Misli o tome.
 
20. Gledaj tamo gde želis da ideš
Iskoristi fiksaciju pogleda kao prednost. Motocikl ide tamo gde gledaš, zato se fokusiraj na izlaz a ne na prepreku.
 
21. Stalno zveraj očima
Saobraćaj je nepredvidiv, nikada ne gledaj samo u jednu tačku. Šaraj pogledom i skeniraj situaciju.
 
22. Razmisli pre nego što deluješ
Ispred tebe je auto koji ide 30km/h a ograničenje je 60? Nešto se dešava. Pažljivo ga pretekni, možda namerava da skrene i vrlo lako vas zavari za karoseriju.
 
23. Podigni pogled
Kočiti na 20 metara od branika je već kasno, baci pogled ispred i skeniraj situaciju!
 
24. Dok voziš, misli o vožnji
Najvise nesreća se desi u prvih 15 minuta vožnje na brzini manjoj od 65km/h ispred raskrnica i sporednih puteva.
 
25. Znak STOP znači doslovno da staneš
Stani, spusti nogu, pogledaj levo – desno. Sve ostalo može značiti da ne vidiš i ne cuješ šta ti dolazi u susret.
 
26. Ne jurcaj kroz i pored kolone
Automobili stoje sa razlogom, a ti možda nećes znati zašto dok ne bude bilo kasno da kočiš.
27. Ne vozi jače od onoga što ne možeš da kontrolišeš
Ako imaš 70 kila, nemoj da teraš kruzera od 250kg. Ako si metar i šumska jagoda, zaboravi na enduro.
 
28. Pazi na otvaranje vrata
Stani ovde da iskočim reče mušterija taksisti! Ispred tebe su već širom otvorena vrata i bam!
 
29. Ne upadaj u kolotečinu raskrnice
Ako ste zapali u sred raskrnice, ne očekujte da će ostali koćiti da vas puste da iz iste izađete.
 
30. Prati svoj tempo u grupi
Vožnja “na žiletu” i praćenje grupe ili drugara preko svog tempa je najbolji naćin da izletite sa puta i obrukate se. Držite svoj tempo u opsegu gde najbolje vladate mašinom. Svaka iole ozbiljna grupa ima određena mesta gde se staje da bi se svi ponovo okupili.
 
31. Daj očima vreme da se prilagode
Par minuta slabo osvetljenog puta posle jakih svetala znači da ćete neko kratko vreme biti polu slepi. Slepci ne mogu da voze tako dobro!
 
32. Vežbaj polukružno i okretanja
Poligon i polako. Neka to bude tečno, sigurno i brzo!
 
33. Ko je stavio STOP na sred brda?
Bez panike, koristi zadnju kocnicu da se ne strmkneš nazad. Lagano kvačilo/gas i lagano kreni.
 
34. Ako izgleda klizavo, predpostavi da jeste
Mrlja na putu može biti zakrpa, prosuta “Coca-Cola”, pesak, a možda i nečiji Motul 5100? Možda i nije ništa, ali bolje je usporiti nego se nadati da nije ništa.
 
35. Bam, ode guma?
Motor tada nije srećan, koristi mišiće da ga stabilizuješ i lagano koči točkom na kojem je čitava guma.
 
36. Kapljice na viziru
Prva kišica je najklizavija i najopasnija. Naprskan put može biti klizaviji od onog na kome bije pljusak.
 
37. Emocije na stranu
Nervozan, tužan, ljut, umoran? Emocije utiču na čoveka kao i droga. Ako ti se ne vozi ili si u kurcu zbog devojke, idi prespavaj, vozi se sutra.
 
38. Nosi dobru opremu
Ako ti je hladno, vrućina, boriš se sa jaknom koja leprša na vetru, sam sebi praviš problem i rizikuješ.
 
39. Ne slušaj muziku u kacigi
Mozda nećeš čuti autobus jer si odvalio Kerbera na max volume. Ako ti je baš zapelo onda koristi samo jednu slušalicu
 
40. Nauči slalom
Budi sposoban da izvedeš dve tesne promene pravca u jednom dahu. Zavrni bajk levo od rupe, pa desno i vrati se na početnu putanju. Motor ide tamo gde gledaš, vežbaj dok ti to ne postane refleks.
 
41. Vežbaj sporu voznju
Tečni spori manevri su isto toliko bitni koliko i brzi
 
42. Treptanje je dobro
Žmigavci privlače pažnju tako što trepću. Pre nego sto kočiš, trepni par puta štopeljkom, bolje se vidi!
 
43. Raskrsnice su opasne
Iskoristi druga vozila kao štit.
 
44. Poboljšaj periferni vid
Fiksiraj pogled na jednu tačku. Pokušaj da pohvataš sve u vidokrugu koristeći samo pažnju, bez da pomeraš glavu i zenice. Što je bolji periferni vid, to je veća šansa da ćes bolje skapirati da će upravo auto iz sporedne ulice da te iseče.
 
45. Noću se teško vidi nisi sova
Uvek imaj dobro podešene farove i običan vizir za noćnu vožnju.
 
46. Ne zajebavaj se sa kamionima
Za razliku od automobila, pod kamionske točkove se direktno pada i prizor je stravičan. Nikada ne vozite uporedno sa kamionom. Možda se kamiondžija uspavao ili vas ne vidi, a ćesto se dešava da im pucaju gume. To je isto kao da je neko bacio bombu pored vas. Udarni talas i komadi gume su vrlo zajebani.
 
47. Ne paniči pri kočenju
Blokiran prednji točak znači pad u većini slučajeva. Vežbajte kočenje na poligonu kako bi skontali granicu između efektivne sile kočenja i blokiranja.
 
48. Uvek dobre gume na felni
Sve pada u vodu tj. asfalt ako imate loše gume. Održavajte propisan pritisak, obratite pažnju na zabijene kamenčiće, eksere, potrošenost…
 
49. Udahni duboko
Izbroji do 10 i ohladi glavu, razmisli pre svega sto uradiš. Motor ne oprašta greške.

Van mreže Ana MK Sorabi

  • Moderator
  • Vozac
  • *
  • Poruke: 93
  • Pol: Žena
Odg: Biblija voznje na dva tocka...OBAVEZNO PROCITATI...
« Odgovor #1 poslato: April 14, 2017, 12:02:51 pre podne »
Bravo Peco  *603 *603 *603

Na mreži Dak-Y MK Midnight Riders

  • Moderator
  • Moto Manijak
  • *
  • Poruke: 305
  • Pol: Muškarac
Odg: Biblija voznje na dva tocka...OBAVEZNO PROCITATI...
« Odgovor #2 poslato: April 15, 2017, 08:08:11 posle podne »
Svaka cast! :D

Na mreži MR.Čokanlija

  • Administrator
  • Ultimate Biker
  • *
  • Poruke: 3364
  • Pol: Muškarac
    • Moto KLub Čokanlija na WEB-u...
Odg: Biblija voznje na dva tocka...OBAVEZNO PROCITATI...
« Odgovor #3 poslato: April 15, 2017, 10:14:26 posle podne »
Bravo , sve lepo rečeno  *34
MAS JE JAK ONOLIKO KOLIKO SMO SVI MI ZAJEDNO JAKI!!!
PRATITE MOTO ASOCIJACIJU SRBIJE NA FACEBOOK-U:
https://www.facebook.com/MotoAsocijacijaSrbijeMAS

Van mreže pijun1

  • Suvozac
  • *
  • Poruke: 2
Odg: Biblija voznje na dva tocka...OBAVEZNO PROCITATI...
« Odgovor #4 poslato: Jun 18, 2017, 12:39:30 posle podne »
Svaka čast na tekstu, većinu stvari rečenih u tekstu radimo mehanički, ne razmišljajući o istim, takođe, dobar deo stvari se može uvježbati. Odličan podsjetnik za početnike ali i za one malo iskusnije. Pozdrav. *556