Mart 28, 2020, 10:40:58 posle podne

Autor Tema: voznja motora 125cc sa B kategoriojom  (Pročitano 256 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže akibuki

  • Suvozac
  • *
  • Poruke: 4
voznja motora 125cc sa B kategoriojom
« poslato: Novembar 10, 2019, 04:06:36 posle podne »
Drage kolege moto asocijacije,

Ovo je pitanje koje najvise zanima osobe sa B kategorijom , a koji vole dvotockase
i zele da voze nesto jace od 49cc, a takodje upoznati su sa zakonom
da je u mnogim zemljama EU dozvoljena voznja motocikla 125cc sa B kategorijom pod odredjenim uslovima .
Zasto niko iz moto asocijacije ne pokrece ovo pitanje kod "Agencija za bezbednost saobraćaja" ?
Zelim da zapocnem ovu temu ,jer sam jedan od onih koji imaju B kategoriju ,
vozim skoro 30 godina automobil i skuter.
Moje obaveze ne dozvoljavaju da odvojim vreme za polaganje A kategorije ,
niti bilo koje druge kategorije za voznju jaceg motocikla od 49cc . 
Takodje sam upoznat da sledece zemlje EU dozvoljavaju voznje motocikla / skutera do 125cc sa B kategoriojom
i to su ;
Portugal, Spanija , Italija , Francuska , Belgija , Nemacka , Austrija , Litvanija , Malta ,  Velika Britanija , Luksenburg , Ceska , Slovacka  (za Cesku i Slovacku samo automatik motocikle i skutere ). Имаоци лиценце Б у Чешкој (само мотоцикли са аутоматским мењачем), Италији, Летонији, Малти (после обуке од 10 сати обука вожње), Словачкој (после две године и само мотоцикли са аутоматским мењачем), Шпанији (после три године), Пољској ( након три године), Португалу (најмање 25 година или додатну дозволу за мопеде) и Белгији (само са белгијском возачком дозволом, након две године) дозвољено је да вози мотоцикле који не прелазе 125 кубних центиметара (7,6 цу инча) унутар одговарајуће земље. У Аустрији (након пет година, обука вожње од 6 сати), Француској (после две године, 7 сати обука вожње), Луксембургу (после две године, 7 сати обука вожње) и Великој Британији (обавезна основна обука), практична обука вожње без испита потребна је за власнике Б дозвола.

Smatram da su asocijacije i udruzenja duzne da naprave nesto po ovom pitanju ,
izvrse edukaciju drzavnih institucija, cak neku vrstu pritiska da se zakoni usklade sa ostatkom EU .
Smatram da je bezbednije voziti pravih 125cc nego neki kitovani motor od 49cc.
Osim licnih saznanja od vozaca sirom evrope za ove zakone mozete pogledati i zvanicni sajt Evropske Komisije za voznju motocikla 125cc sa B kategorijom  https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/poweredtwowheelers/use_of_powered_two_wheelers_en.

Na mreži MR.Čokanlija

  • Administrator
  • Ultimate Biker
  • *
  • Poruke: 3738
  • Pol: Muškarac
    • Moto KLub Čokanlija na WEB-u...
Odg: voznja motora 125cc sa B kategoriojom
« Odgovor #1 poslato: Novembar 13, 2019, 12:01:24 posle podne »
 *556
MAS JE JAK ONOLIKO KOLIKO SMO SVI MI ZAJEDNO JAKI!!!
PRATITE MOTO ASOCIJACIJU SRBIJE NA FACEBOOK-U:
https://www.facebook.com/MotoAsocijacijaSrbijeMAS

Van mreže akibuki

  • Suvozac
  • *
  • Poruke: 4
Odg: voznja motora 125cc sa B kategoriojom
« Odgovor #2 poslato: Decembar 07, 2019, 09:02:11 posle podne »
 Slicno pitanje sam postavio  "Asocijacija za Bezbednost Motocikilsta" .
Prijatno je makar da imam odgovor Dr Vladimir Jevtica , mada me odgovor nije odusevio i ne poklapa se sa odlukama koje su donete u EU. European Road Safety ima odluku u kojoj navodi uslove voznje od 125cc sa B kategorijom i to je nesto o cemu se ovde cuti i niko ne pokrece zahtev da se uskladi u Srbiji sa EU ( posto se iste EU hvataju kao pijan plota u drzavnim agencijama dok im odgovara).
Mislim da nasa udruzenja i asocijacije nisu dovoljno informisane , ali ja cu za pocetak pokusati da pokrenem to sa mrtve tacke po svim mogucim forumima, FB i slicno  *3 . Prenosim Vam odgovor koji sam dobio.

Dr Vladimir Jevtic je rekao sledece

" Pozdrav Aleksandre. Hvala za pitanje. Posle puno rada u ovoj oblasti imam stav da je to dobro resenje, iskljucivo kada se sistemski podegne nivo  edukacije i obuke. Trenutno se EU usaglasava da svi budu 50cm3, sa AM kategorijom. Jednostavno praksa je pokazala da je izrazito veliki broj nezgoda sa ucescem onih koji nisu prosli, kakvu takvu, obuku za A kategoriju Licno sam stava, da nije dobro to raditi, bar ne u ovom momentu dok je nivo obuke na ovom stupnju...
Pozdrav Dr Vladimir Jevtic "

Moj odgovor na ovo sa argumentima koje sam video na zvanicnoj stranici "European Road Safety" je sledeci ;

"Postovani Dr. Jevticu ,
 
Poslacu Vam link sa detaljima, a njihova odluka jeste 125cc ne 50cc . Kao razlog naveden je razvoj saobracaja i tehnicke karakteristike vozila koje su se unapredile.
Imate licni stav I to razumem Vasu odgovornost . Ipak pogledajte statistiku u zemljama gde su za kategoriju 125cc vezane za godine provedene sa B kategorijom . Dacu Vam primer statistike sigurnosti kod engleza. 
Ucesnici nesreca ; 92% su muskarci , 37% su 25 godina I mladji , 58% kod kubikaze 50cc-125cc .
Od toga 97% sa zavrsenom obukom I kategorijom A1 , A2 , A . 
Pogledajte da zemlje koje daju 125cc  - B / AM imaju uslov da vozac mora da ima
1. odredjeno iskustvo sa B kategorijom
2.  OBUKU VOZACA  voznje motocikla , ali BEZ POLAGANJA TESTOVA
( obezvezan broj casova voznje motocikla  se krece u proseku  6-10 casova voznje )
Mislim da sa opcijom vozac sa B kategorijom 8-10 godina , obukom 8-10 casova voznje moze komotno da vozi 125cc. Inace vozim skuter Gilera Runner 50cc , dnevno prelazim oko 25 km po gradu. Hvala Vam na izdvojenom vremenu.

Srdacan pozdrav ,

Aleksandar "

https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/knowledge/poweredtwowheelers/use_of_powered_two_wheelers_en

Ako bude nekih novosti , ovde cu prenositi odgovore koje dobijam.  Ako Bog da mozda bude i od agencije za bezbednost saobraćaja, inace na njihovoj internet stranici "motocikli i mopedi" su samo jedna bela strana na kojoj ne pise nista.  Pogledajte link pa se uverite sami http://www.abs.gov.rs/sr/preventivne-aktivnosti/ucesnici-u-saobracaju/motociklisti-i-mopedisti

Van mreže akibuki

  • Suvozac
  • *
  • Poruke: 4
Odg: voznja motora 125cc sa B kategoriojom
« Odgovor #3 poslato: Decembar 09, 2019, 06:28:10 posle podne »
Da se nastavim , osecam se ne bezbedno u smislu asocijacija koje rade u ime vozaca  motora i mopeda , skutera ...
Mislim da su akcije i desavanja u nasem slucaju mlake ili da nema nigde ozbiljnije price oko bezbednosti vozaca motocikla. Neka me ispravi neko ako nisam u pravu. Mediji nas zovu po potrebi kada je deda mraz na 2 tocka ili ako je neki dogadjaj vezan za  "Nocne Vukove". Takodje drzavne agencije koje se bave saobracajem imaju samo neku matematiku oko registracije ( odrase sve redom) ili onu vezano za kacigu. Nema price da rade i kaznjavaju upotrebu mobilnog ( nisam cuo , nisam video) Inace vozaci automobila sa mobilnim u ruci su poznata stvar.

Tema je 125cc i zakljucak da moje pitanje  "Asocijaciji za Bezbednost Motocikilsta" nije tema za njih , jer ih po odgovoru NE ZANIMA. Sledeci odgovor je glasio ovako

" Hvala Vama... Pogledacu dokumente svakako, nije iskljuceno da ovo bude tema u buducnosti, kada obuku dignemo na visi nivo... "

Posto su obi to sto jesu , a ja nisam zanimljiv sagovornik i tema nije oko 1000cc valjda i slicno napisao sam im sledece na ovaj odgovor.

Postovani ,
realno ne ocekujem da samo Vi pokrenete ovo. Nema vremena da se ceka dugo oko buducnosti, sadasnjost je ta koja odlucuje.
Imate spremne programe zemalja EU i Vi kao asocijacija mozete da na neki nacin uticete ili ce neko od kolega sa kojima sam takodje razgovarao da pokrene ovo pitanje .
1. jako brzo bi se poboljsala bezbednost i smanjio broj vozila sa ne dozvoljenom kubikazom
2. asocijacija koja zapocne taj program ima li profit i finansijsku podrsku iz EU koji podrzavaju ove programe vezane za bezbednost i edukaciju

" Ja ne bih da ispadam navalentan po ovom pitanju , ali ako zelite da podignete nivo obuke , dobijete nove instruktore to morate poceti u sledecih godinu dana makar kroz razgovor za Agencijom za bezbednost.
Vama hvala za odgovore i potrudicu se koliko mi vreme i obaveze dozvole da "pucam" na drzavne organe i organizacije koje pricaju o bezbednosti, a nista po tom pitanju ne rade.
Jos jedna preporuka za Vas. Pokrenite program kamera za svakog policajca motociklistu.
Kamera bi im omogucila da na licu mesta imaju dokaz za svaku osobu koja koristi telefon u automobilu ,
naplatu kazne na licu mesta , bezbednost za pesake , bicikliste i motocikliste.
Mislim da znate o cemu pricam ...evo Vam i video. Hvala za odvojeno vreme .
Srdacan pozdrav i nadam se da Vas vidim uskoro sa temom 125cc "




Nastavicu se , nisam Don Kihot ali vredi malo prodrmati tockove i tockice na sve strane. Sve u svemu mislim da se nas glas ne cuje osim ovako na nekom forumu.