Korisničko ime
Lozinka
Zaboravili ste lozinku?
Registracija!
Početna
Pomoć
Pretraga
Kalendar
Prijavljivanje
Registracija
Septembar 29, 2023, 06:40:23 pre podne
Moto Asocijacija Srbije - FORUM
»
MOTORI
»
Motori
»
Tema:
VIDEO REPORTAŽA - BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE
« prethodna tema
sledeća tema »
Štampaj
Stranice: [
1
]
Idi dole
Autor
Tema: VIDEO REPORTAŽA - BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE (Pročitano 514 puta)
0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.
MR.Čokanlija
Administrator
Ultimate Biker
Poruke: 4233
Pol:
VIDEO REPORTAŽA - BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE
«
poslato:
Septembar 27, 2022, 11:11:02 pre podne »
BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE
Neko vreme je nestao, da bi se ove godine vratio.
BMW je svoga rednog šestaka optimizirao za normu Euro 5 te mu podario više okretnog momenta
uz bogatiji paket opreme. Isprobali smo ga u izvedbi Grand America na predivnim kalifornijskim cestama.
Kamper, tanker, labudica, šleper… BMW-ov sixpack možete vređati koliko god hoćete te ga čak (možda i opravdano) proglasiti 'ekološkim orgijanjem'. No u svetu u kojem je postalo normalno da kompaktne SUV-e pogone motori
s tri cilindra čiji je pojedinačni prečnik jednak onome limenke coca-cole, ovakav je pogonski motor
zapravo blagoslov i privilegija. Sada i ovde, još uvek i stoga uživajmo u njemu.
Tačno 102,6 kg težak redni šestak snage 1649 ccm leži gotovo vodoravno u konstrukciji okvira modela K 1600
u izdanju Grand America. Njegova je glava nagnuta prema prednjem točku, koji je vođen duoleverom.
Ovaj famozni pogon i dalje ostavlja originalan pečat u iskustvu vožnje K 1600. Primer? Stavljamo se na raspolaganje.
Negdje u kanjonu Malibu, na čuvenom Mulholland Driveu u LA-u, K 1600 plovi kroz lavirint oštrih krivina u trećem ili čak četvrtom stepenu prenosa. Motor se vrti na oko 1500 obrtaja, sve ide glatko i bez zatrzavanja - uzbrdo naravno.
Treći stepen prijenosa je još uvijek tu, okretaji se lagano podižu, brzinometar na novom preglednom 10,25-inčnom TFT- ekranu pokazuje 50 km/h, a iznad pokazivača stepena prenosa pojavljuje se preporuka za izmjenu iz treće u četvrtu brzinu Pazite, uzbrdo na nešto više od 2000 o/min. Gde drugi traže promjenu u nižu brzinu prenosa,
K 1600 čini upravo suprotno. Jasno, BMW-ov šestak si to može priuštiti, a s time se hvali u svakoj prilici te ponosno naglašava - potiska imam čak i za izvoz.
Motor doista gura poput lokomotive, uviek i svugde - u samom početku radnog područja tako i na samom kraju krajeva. Limitator ga pušta sve do malo ispod 9000 o/min, a potom mu oduzme elan. Pritom, kako BMW navodi u svome press-saopštenju 'nije bilo nimalo lako održati snagu rednog šestaka prema pravilima norme Euro 5'.
U BMW-u su temeljito obnovili motorni menadžment, ugradili nove ispušne grane s učinkovitijim katalizatorima, dodali dva dodatna lambda senzora te prilagodili sustav senzora detonacije. Ovaj trud se isplatio.
Baš kao i prije, motor K1600 isporučuje zdravih 160 KS na 6750 o/min, što je čak 1000 okretaja ranije no pre.
Osim toga, BMW je povećao okretni moment za pet, odnosno na ukupno 180 Nm pri 5250 o/min.
Impresivne vriednosti, mora se priznati, no s druge strane taj pogon je sasvim adekvatan ovoj golemoj strukturi koju mora nositi.
U konkretnoj izvedbi Grand America koju smo spomenuli, šestcilindarski tourer prema BMW-ovim fabričkim navodima sa svim tekućinama na vagi pokazuje čak 370 kilograma. U ostalim izvedbama - GT, GTL ili B (Bagger) - ta masa iznosi najmanje 343 kg (GT). Svi navedeni modeli dele motor i osnovnu strukturu,
tj. platformu pa se utisci iz vožnje Grand Americe u velikoj meri mogu preneti i na ostale izvedbe.
,,Najopasniji put u Americi" i dalje nas vodi u cik-cak ritmu, nudeći nam raznolikost krivina u svim poznatim formama. Neko je vreme ovaj put bio zatvoren zbog sigurnosnih razloga, no tokom naše vožnje bio je potpuno prohodan i krcat motociklima svih klasa i namena. K 1600 se čak i na njemu za njega nepovoljnoj konfiguraciji puta, ne boji nikoga od njih. Ležerno klizi u nagnutom položaju, pogađajući precizno tačku skretanja u krivini. To je gotovo šokantno za motocikl čiji razmak između osovina iznosi više od 160 centimetara, koji ima izdašan predtrag od 106,4 milimetra te gotovo ravan ugao glave okvira od 62,2 stupena. Istina je da K 1600 ne može sakriti tu svoju golemu masu, posebno tokom dinamične vožnje nizbrdo, ali svoje kilograme konstrukcijski koristi vrlo pametno.
I kod prethodne je generacije vredilo načelo da 'svi vozačevi problemi na velikom K prestaju kada postigne brzinu od pet km/h', a tako je i sada. Naime, sigurno je problem rangirati ili parkirati ovog kolosa, a kada ga podižete na glavne parkirne nogare, osećate se kao na takmičenju u dizanju tegova - svaki je pokušaj za vas novi izazov.
Тоkom vožnje itekako godi nizak centar težišta, K 1600 deluje agilno i upravljivo. Duolever u kombinaciji s dugim međuosovinskim razmakom osigurava neverojatnu stabilnost pri kočenju koja je nedodirljiva čak i kada ABS započne s intervencijom. Bridgestoneove gume kao da su zalepljene za podlogu, dok ABS u jedva primetnim intervalima prekidanja omogućuje najkraći zaustavni put. Inače, njegov rad nadzire šestosna senzorska kutija.
No vratimo se na trenutak zavojitom Mulhollandu. Kao što je već standardno kod BMW-a, vozač može birati između različitih modova vožnje. U slučaju K 1600 to su Rain, Road i Dynamic. Ugađanje poluaktivnog ogibljenja, čiji zadnji amortizer ima automatsko niveliranje za različita opterećenja, također je povezano s odabirom moda vožnje.
U modu Rain i Road, ublažavanje radi u načinu Road, dok u Dynamicu ostaje u gradaciji Dynamic.
Ako želite, takođe možete dodeliti dve postavke ogibljenja pojedinačno izabranim modovima vožnje.
Što je još važnije, razlike između postavki ublažavanja su vrlo upečatljive, s time da se Grand America
uvek oseća pomalo 'drvenasto'. Dakle, nešto između sporta i komfora, s time da ipak malko više naginje na onu žilaviju, sportsku stranu. Dok K 1600 mutira u udobnu krstaricu u načinu rada Road, koji omogućuje puno kretanje ogibljenja za najvišu razinu udobnosti i odvaja vozača od gotovo svih udaraca s tla, šestak u Dynamicu na putu mnogo čvršće leži. Savršen izbor za predano krivudanje kroz krivine, ako je, naravno, asfalt dobar.
Kako bi se tokom vožnje mogao brzo prebacivati između spomenutih postavki ublažavanja, BMW je kao novost integrirao četiri zasebno dodijeljena prekidača na levoj strani motocikla. Pritiskom na prekidač može se aktivirati do 18 funkcija - bez komplikovanog i predubokog ulaska u radni meni. Osim podešavanja ogibljenja, to uključuje, primer, i postavke za radio, funkciju grejanja ručki i sedipta (za suvozača zasebni i lako dostupan fizički prekidač)
ili pristup navigacijskom sistemu.
Kao što je već poznato iz nekih mlađih BMW-ovih modela, K 1600 više ne treba vlastiti navigacijski sistem kako biste pouzdano pronašli put od A do B. Eh, da smo barem o tome razmišljali pre nego što smo podignuli testni motocikl u Los Angelesu. Naime, baza svega je vaš smartphone, a budući da je roaming u SAD-u preskup, neko smo vreme morali 'zaboraviti' na infotainment. Kupovina američkog prepaid broja naposletku je rešila i ovaj problem.
Ispod električno podesivog vetrobrana, BMW je integrirao malenu pregradu za odlaganje s priključkom za punjenje, u kojem se nalazi prostor za vaš pametni telefon. Navigacija putem Google karti može se preslikati na veliki TFT-ekran pomoću besplatne BMW-ove aplikacije i veze s WLAN-om i bluetoothom - bilo kao dio celokupnog prikaza ili preko celog ekrana. Novost u svim izvedbama K 1600 su također i prednja svetla, s kojima je BMW napravio prelaz s ksenona na LED. Kako bi nastavio idealno osvetljavati put pri kočenju i ubrzavanju, ima središnje postavljeno zakretno svjetlo koje kompenzira naginjanje za dva stepena gore i dole, uz - naravno - prilagodljivo svjetlo za krivine.
Vrhunac K 1600 je bio i ostao motor sa šest cilindara. U nekom trenutku, nakon bezbrojnih zavoja, sledi spuštanje na Pacific Coast Highway i gotovo beskrajna, široka ravna dionica u pravcu severa. Bez ikakvih napora i s najfinijom glatkoćom, redni šestak bruji, brišući uzburkani okean kao da je u usporenom snimku. I tako možete satima, a da vas pritom ništa ne iritira ni ne smeta. Sedište je poput fotelje, zaštita od vetra je gotovo savršena, posebno kada vetrobran podignete u najvišu visinu (turbulencije su tada izraženije). Njegujete osećaj kao da putujete daleko ispod zakonski dopuštene brzine, no brzi pogled na TFT-instrumente poziva na oprez i popuštanje ručice gasa. A potrošnja? Prevezenih 1500 km, najvećim dielom otvorenog puta, završili smo s prosekom od 6,7 litara na 100 km. Dobar je to primer suverenosti ovog pogona u kojem brzina gotovo pa postaje sporedna stvar. A tek zvuk - takve emocije ne pobuđuje ni ZZ Top iz vremena dok su bili u najboljoj formi.
Zaključak
Čak i s najnovijim ažuriranjem, K 1600 ostaje poseban i neponovljiv te i dalje živi od svog harizmatičnog rednog šestcilindarskog motora. Udara pečat svakom metru vaše rute, svaku vožnju čini nezaboravnim iskustvom, ispaljuje vas napred poput projektila... Da, to mogu samo pogonski agregati vrlo velikog kapaciteta. No ne bi bilo fer sve svesti na pogon, jer je K 1600 doista skladna hi-tech celina koja podjednako dobro funkcioniše u svim uslovima.
Tehnički podaci
K 1600 Grand America
Motor
Vodom hlađeni redni šestcilindarski motor, dve bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, čašice, suvi karter, ubrizgavanje promera 52 mm (6x), regulirani katalizator, alternator 700 W, akumulator 12 V/16 Ah, šest brzina, kardan, sekundarni prenos 2,750
Promer x hod 72,0 x 67,5 mm
Kubikaža 1649 ccm
Kompresija 12,2:1
Snaga 160 KS (118 kW) pri 6750 o/min
Obrtni momenat 180 Nm pri 5250 o/min
Dvostruke aluminijske greda, motorni noseći dio, duolever, elektronski podesivo podešavanje amortizera i ublažavanje, jednostruka aluminijska viljuška, monoamortizer , napred diskovi promera 320 mm i čeljust s četiri klipa, pozadi disk promjera 320 mm i čeljust s dva klipa, kontrola trakcije, poluintegralni sustav kočenja, ABS za krivine.
Točlkovi alu-legura, 3,50 x 17, 6,00 x 17
Gume 120/70 ZR17, 190/55 ZR17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1618 mm, ugao glave okvira 62,2 stepena, predtrag 106,4 mm, hod sprijeda/straga 115/125 mm, visina sedišta 750-800 mm, suha masa 370 kg, dopuštena ukupna masa 560 kg, rezervoar goriva/rezerva 26,5/4,0 litre
Merenja
Najviša brzina 162 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 3,6 s
Potrošnja (test) 6,7 l/100 km
Garancija tri godine
IZVOR:
https://www.motorevija.com.hr
VIDEO REPORTAŽA - BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE:
Sačuvana
DOBRODOŠLI SVI - JEDNIM KLIKOM REGISTRUJTE SE NA FORUM MOTO ASOCIJACIJE SRBIJE:
http://forum.motoasocijacijasrbije.com/index.php?topic=13614.0
MAS JE JAK ONOLIKO KOLIKO SMO SVI MI ZAJEDNO JAKI!!!
PRATITE MOTO ASOCIJACIJU SRBIJE NA FACEBOOK-U:
https://www.facebook.com/MotoAsocijacijaSrbijeMAS
Štampaj
Stranice: [
1
]
Idi gore
« prethodna tema
sledeća tema »
Moto Asocijacija Srbije - FORUM
»
MOTORI
»
Motori
»
Tema:
VIDEO REPORTAŽA - BMW K 1600 GRAND AMERICA - VEĆI I OD AMERIKE