Decembar 19, 2018, 12:45:20 pre podne

Autor Tema: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)  (Pročitano 13832 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Moto Laci

  • Bajker Bez Granica
  • *******
  • Poruke: 843
  • Stara Pazova
odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« poslato: Decembar 05, 2008, 08:39:55 posle podne »
Zbog naseg javasluka prema akumulatorima,on umire pre vremena.Sada je vreme da ga odrzavamo u zivotu.Akumulator tretirajte kao kucnog ljubimca.Za pocetak kada zazimi  unesite ga u kucu npr. kupatilo.Onda s vremena na vreme prikopcajte na neki potrosac npr.sijalica fara(to mu dodje kao setnja) dovoljno 3 puta mesecno, a na kraju nekoliko ''setnji'' treba mezimca nahraniti.NIKAD NE PRAZNITE DO KRAJJA AKUMULATOR.A on se dopunjuje sa 10% od kapaciteta.Uglavno ispravljaci pune vise nego sto vama treba!!!Amperazu smanjujete tako sto struju(+ pola)pustute kroz sijalicu.Amper metar ce reagovati,pokazivace manje i onda je sve ok.Duzinu punjenja izracunajte sami.Mezimac je nahranjen i miran je 20 dana.Akumulator NIKAD ne ostavljajte praznog(gladnog),umrece.Uh nije moglo krace.NA OVAJ NACIN  akumulator traje bar 4-5godina.Opet ostaju pare za pivo taman za prolecni izlet zzziveliiii.P.S. CUVAJTE AKU MEZIMCA.On ce vam to vratiti!!!

Van mreže Dexxter

  • Ultimate Biker
  • ********
  • Poruke: 3703
  • Pol: Muškarac
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #1 poslato: Decembar 05, 2008, 10:56:49 posle podne »
Malo preciznije. Kada kupite akumulator uz njega dobijate i akumulatorsku kiselinu. Nju nalijete da u akumulatoru ima od 10-15mm kiseline iznad celije. Punite ga sa sa jednom desetinom ampera od svoje ukupne snage. Znaci ako je 14Ah punite ga sa 1.4A. I obavezno ga stavite na punjac na 12.9V. Jer se onda struja rasporedjuje na 2.15V po celiji. Tako se puni 12h.

Obavezno je pre stavljanja novog akumulatora proveriti punjenje motora. Ono treba da iznosi od min 13.8V do max 14.5V sa upaljenim svetlima na leru. I naravno treba proveriti da li postoji neki potrosac na motoru. Proverite tako sto ostavite motor da stoji jedno 2min bez kljuca u bravi i nakon toga prikacite amper kljesta na minus vod. Pozeljno je to uraditi bez skidanja kleme. Obavezno lepo ocistiti kleme pre ugradnje.

Samo odrzavane akumulatora se svodi na to da na svakih 5000-7000km proverite nivo tecnosti i gustinu elekrolita. Po potrebi doliti iskljucivo destilovanu vodu. Nikako vise od 15mm iznad celije jer onda se elektrolit isuvise razblazi i altenator ne moze da napuni. A ako ima dovoljno tecnosti a gustina elektrolita nije dovoljna onda na motoru postoji neki potrosac (uglavnom se na anaseru pojedu biksne) ili altenator ne puni dovoljno (kod nekih slucajeva izgori regler).

U zimskom periodu je dovoljno jedamput mesecno paliti motor i ostaviti ga da radi na leru oko 10min. Samo startovanje i rad motora (dopuna) ce akumulator odrzavati u formi. U koliko motor stoji napolju ili je izlozen velikim hladnocama onda akumulator skinuti i drzati ga na sobnoj temperaturi a jedamput mesecno ga vracati na motor i izvrsiti startovanje.

Ako niste u mogucnosti da vrsite startovanje i rad motora vise meseci ( recimo oko 5 meseci) onda pre startovanja proveriti nivo tecnosti i gustinu elektrolita i po potrebi staviti ga na punjac na 12.9V 1.4A (primer akumulatora 12V 14Ah) da se puni 12h.

Uz redovne provere i odrzavanje vek akumulatora treba da bude od 5 do 8 god.

paperinos

  • Gost
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #2 poslato: Decembar 07, 2008, 12:41:14 pre podne »
Meni se desi peh.
Ono crevce sto se kaci na akumulator da odvdoi isparenaj bilo se svilo i skroz zacepilo.
Akumulator mi se naduvao kao zabac i deformisao.
Morao sam da ga menjam iako je bio ispravan.

Sad mi sluzi kao izvor stabilne struje od 12 v za auto kasetofon u garazi.....  ;D
Kupio sam nov  akumulator i to crevo lepo pruzio da nema nikakvu krivinu pod ostrim uglom i sad je sve ok.

IVKE

  • Gost
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #3 poslato: Decembar 10, 2008, 10:48:58 pre podne »
Vidim da imate dobre savete za odrzavanje akumulatora, al na jednom motoru imam iskljucivo zelatinski akumulator(drugi nemoze ni da stane) kako se on odrzava , cuva ili ne

paperinos

  • Gost
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #4 poslato: Decembar 10, 2008, 12:45:10 posle podne »
Pa i njega mozes svremena na vreme dopuniti, stim sto se u njega ne dosipa nista.

IVKE

  • Gost
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #5 poslato: Decembar 10, 2008, 02:36:09 posle podne »
A dal njemu smeta hladno i minus?

Van mreže Dexxter

  • Ultimate Biker
  • ********
  • Poruke: 3703
  • Pol: Muškarac
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #6 poslato: Decembar 10, 2008, 03:19:29 posle podne »
Pa za takve akumulatore je majka BAT 121. Jer on se samo prikaci na akumulator i odmah izmeri jacinu akumulatora. On se isto koristi i za akumulatore sa kiselinom bez odrzavanja.

Konkretno minus utice na akumulator koji nema kiselinu. Jer promena temperature kao na primer zimi moze da iscrpe snagu.
« Poslednja izmena: Decembar 10, 2008, 10:38:00 posle podne Dexxter »

Van mreže dencse1

  • Moto manijak u usponu
  • *****
  • Poruke: 400
    • mwp
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #7 poslato: Decembar 10, 2008, 04:04:27 posle podne »
A dal njemu smeta hladno i minus?

pogotovu njemu smeta....želatinski akumulator,ukoliko se dozvoli da se isprazni skroz....možeš ga baciti....a kada mu je zima onda se sam prazni....veruj mi ja sam tako prošao...jesta da je na autu,ali isto je to...kupio sam ga u septembru,stavio u auto,ali kako sam cele zime koristio firmin...nisam ga ni palio....kad na proleće...prc....ja na punjač...i on opet prc....ja u prodavnicu po garanciju....i oni mi objasne da garancija ne važi zbog nepravilnog korištenja.....kao ukoliko se ne koristi,mora se dopunjavati,a i oni u radnji dopunjavaju....tako da obavezno skidaj,nosi unutra i s vremena na vreme dopunjavaj....ili pročitaj uputsvo(što ja nisam uradio) i samo će ti se reći....

Van mreže Dexxter

  • Ultimate Biker
  • ********
  • Poruke: 3703
  • Pol: Muškarac
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #8 poslato: Decembar 10, 2008, 10:36:48 posle podne »
Pa lepo sam napisao da je potrebno odrzavanje akumulatora.

U zimskom periodu je dovoljno jedamput mesecno paliti motor i ostaviti ga da radi na leru oko 10min. Samo startovanje i rad motora (dopuna) ce akumulator odrzavati u formi. U koliko motor stoji napolju ili je izlozen velikim hladnocama onda akumulator skinuti i drzati ga na sobnoj temperaturi a jedamput mesecno ga vracati na motor i izvrsiti startovanje.

paperinos

  • Gost
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #9 poslato: Decembar 11, 2008, 12:25:23 pre podne »
Zanci onaj ko se vozi i cesce koristi akumulator nece imati problema sa akumulatorm.

Onaj ko stedi gorivo i nece il nema vremena da se vozi...i da pali motor...dace lovu za nov akumulator.

Znaci vozio se ne vozio lovu moras da izbrojis, il za benzin, il za akumulator......pa sad racunajte.

Jos jedan dokaz da se rad ne isplati......treba uzivati i voziti se, a manje  raditi... ;D

IVKE

  • Gost
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #10 poslato: Decembar 12, 2008, 11:46:05 pre podne »
Nekako mi lakse da sipam corbu nego nov kumulator ;D ;D ;D ;D

Van mreže Rendi

  • Ultimate Biker
  • ********
  • Poruke: 3047
  • Pol: Muškarac
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #11 poslato: Januar 08, 2009, 07:11:45 posle podne »
Odlicni saveti u prva dva posta. Ovako treba komunicirati na forumu korisno,korisno.Bravo *532 *532

batterydoc

  • Gost
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #12 poslato: Februar 17, 2009, 11:38:36 pre podne »
Ima leka, batterydoctors apoteka.
Popravljam sve vrste accu-a, sa garancijom!
Pozdrav
Batterydoc

Van mreže p0peye

  • Suvozac
  • *
  • Poruke: 49
  • Pol: Muškarac
  • ko se čuva i Bog ga čuva
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #13 poslato: Mart 26, 2009, 04:55:05 posle podne »
Moram da priznam da sam ja zimus napravio veliku glupost...

Ispraznio mi se akumulator skroz, i ja ga stavih na punjač za auto. POšto preko zime držim motor kod ortaka u garaži, rekao sam mu da proveri za par sati dali je kazaljka pala na nulu i da ga skine...
Odoh ja kući, i sutradan sam bio u gužvi...
Pitam ga preksutra da li je skinuo punjač, a on kaže "ups..."
*ebi ga - ja sam kriv - znam da je zaluđen i zaboravan (a i ja sam) - pa sam morao da ga podsetim...

Bilo kako bilo - aku radi svoj posao još uvek, pali, mada sam primetio da sada kazaljka pri punjenju pada najviše do 2 A...
:(

Kupio sam pre neki dan punjač 12V 1A - ali se plašim da ne bude "kasno Marko..." :(

Pa evo konkretnog pitanja za Batterydoc:

Doktore - šta mu je? Jel mnogo strašno? Ima li mu leka..?
;)

Pozz
 
Ko se čuva i Bog ga čuva - pamet u glavu kacigu na glavu i oprezna-sigurna vožnja!

pozz,
p0peye

Van mreže Moto Laci

  • Bajker Bez Granica
  • *******
  • Poruke: 843
  • Stara Pazova
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #14 poslato: Mart 26, 2009, 08:05:39 posle podne »
 POPEYE Po svemu sudeci, ne bi trebalo biti posledica jer je punjenje bilo male jacine sve su manje posledice sto je aku veci od 10AH U TVOM SLUCAJU NIJE DOLAZILO DO DRASTICNOG PREPUNJAVANJA,zahvaljujici malom punjenju predugo punjenje ne prouzrokuje posledice Da podsetim akumulator se puni sa 10posto od kapaciteta.NPR12v 10 A dopunjavanje je sa1A ili 12v 4a sa 0.4a  X 10sati ali ne preterujte sa vremenom dopune.

Van mreže Dexxter

  • Ultimate Biker
  • ********
  • Poruke: 3703
  • Pol: Muškarac
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #15 poslato: Mart 26, 2009, 10:31:51 posle podne »
Punite ga sa sa jednom desetinom ampera od svoje ukupne snage. Znaci ako je 14Ah punite ga sa 1.4A. I obavezno ga stavite na punjac na 12.9V. Jer se onda struja rasporedjuje na 2.15V po celiji. Tako se puni 12h.


Ako je tecnost u akumulatoru jos uvek prelazi celije onda mu nista ne fali. Ali ako je isparila i vidi se suva celija onda ne valja.

Van mreže p0peye

  • Suvozac
  • *
  • Poruke: 49
  • Pol: Muškarac
  • ko se čuva i Bog ga čuva
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #16 poslato: Mart 27, 2009, 07:41:58 pre podne »
Hm...

Moraću da pogledam kada odem do garaže, da ne lupim glupost, ali čini mi se da je ovo onaj tip aku što se ne održava - nema čepova koji se mogu odvrnuti...  :icon_scratch:

Pozz
Ko se čuva i Bog ga čuva - pamet u glavu kacigu na glavu i oprezna-sigurna vožnja!

pozz,
p0peye

Van mreže sasamajstor

  • Vozac
  • *
  • Poruke: 61
  • Pol: Muškarac
  • BMW R1100RS
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #17 poslato: Mart 31, 2009, 09:33:12 pre podne »
Ja dopunjujem akumulator sa punjacem za kola na njemu pise da je i za motorcikle dali je to dobro..

Van mreže Dexxter

  • Ultimate Biker
  • ********
  • Poruke: 3703
  • Pol: Muškarac
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #18 poslato: Mart 31, 2009, 10:41:24 pre podne »
Ne moze da skodi. Punjac za auto je isti kao i za motor. Samo moras da pogledas od koliko je ampera taj punjac. Pa po tome ces znati koliko je dovoljno vremenski da se puni.

Zmaj

  • Gost
Odg: odrzavanje akumulatora (bojle citaj tekst nego da das 50 evra)
« Odgovor #19 poslato: Maj 01, 2009, 02:58:56 pre podne »
 PUNJAČ CTEK MULTI XS 3600 12V

   CTEK punjači su potpuno automatski punjači koji analiziraju, popravljaju, pune i održavaju sve tipove olovnih akumulatora.
     
   Ima 4 faze punjenja: odsumporavanje, punjenje, završno punjenje i pulsno punjenje u svrhu održavanja na 95-100% napunjenosti. zahvaljujući mogućnosti odsumporavanja akumulatora strujnim impulsima moguće je da se akumulatori za koje mislite da im je prošao radni vek ipak vrate u život.Potpuno automatski punjač u 4 stepena
    *
      Namenjen za punjenje olovnih akumulatora (WET, MF, GEL i AGM) od 1,2 Ah do 120 Ah
    *
      Impulsno punjenje u svhu održavanja produžuje vek trajanja akumulatora.
    *
      Puni čak i potpuno ispražnjene akumulatore. Impulsno punjenje smanjuje količinu sulfatnog oksida u akumulatoru.
    *
      Tri jedinstvena načina punjenja za upotrebu kod malih, velikih akumulatora i poseban hladni način koji je prikladan za AGM akumulatore
    *
      Niska struja pražnjenja, neosetljiv na nestabilnost napona (radi na naponu od 170-260 V)
    *

      Punjač može biti spojen na akumulator mesecima - idealan za sezonska vozila
      (motocikli, skuteri, plovila itd.)
    *